Creatieve Content Marketeer

32 tot 40 uur. Minimaal 3 dagen op locatie in Biddinghuizen


De klant in woord en beeld op hét moment met de juiste tone en voice laten weten hoe ontzettend lekker en handig, maar ook belangrijk en leuk biologische boodschappen, direct van de Hofweb boer (kunnen) zijn.

Inspirerende content vanuit een bloeiend voedsellandschap creëren voor zowel bestaande als potentiële klanten. 

Deze creatieve uitdaging is waar jij binnen het team Marketing & Sales voor staat. 

Dit ga je doen:

  • Contentstrategie en planning: Samen met de E-Commerce Manager en het Category Management team geef je handen en voeten aan het contentplan. Dit doe je op basis van het Hofweb marketing en brandingplan, de commerciële kalender en het 'direct van de boer aanbod' van het seizoen.
     
  • Content creatie: Je bent sterk in het creëren van inspirerende, activerende en authentieke content in woord en beeld. Dit houdt in: 

    - Copywriting: Het schrijven van content voor de site (o.a. ook o.b.v. SEO strategie en klantinzichten), marketing automation, nieuwsbrieven en socials.
    - Design/DTP
    - Beeld en Video is een pré, geen vereiste
     
  • Contentoptimalisatie: Op basis van klantinzichten en performance optimaliseer jij de content voor de verschillende kanalen.
     
  • Redactioneel: Je weet de content naar eindredactionele kwaliteit te plaatsen. Dit houdt ook in dat de content op de juiste plekken terug te vinden is, zodat de klant een 'logische, inspirerende en activerende reis' beleeft. 
     
  • Content management: Jij draait je handen niet om voor cms werkzaamheden, je weet als geen ander hoe je content op de site en shop het beste opmaakt, leesbaar en SEO vriendelijk maakt.
     
  • Social media: Jij bent de drijvende kracht achter de social kanalen van Hofweb. Jij creëert de content, zet campagnes op en onderhoud het contact met bloggers en influencers.

Dit ben jij:

  • Je bent persoonlijk in balans. Dit uit zich via een fijne persoonlijkheid die vanuit rust en respect inspireert, creëert en overtuigd. Bovendien heb je een pro-actieve en positieve houding, denkend in mogelijkheden en kansen.
  • Je bent open en communicatief sterk.
  • Je hebt een autonome, creatieve geest.
  • Je bezit een goede dosis handelingsvaardigheid; je creativiteit stroomt makkelijk van idee naar de praktijk.
  • Je bent nieuwsgierig en leergierig ingestelt.
  • Je hebt oog voor kwaliteit, maar ook voor het grotere plaatje en kunt goed afdelingoverstijgend samenwerken.
  • Je hebt een groot en gezond verantwoordelijkheidsgevoel.
  • Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als content marketeer.

Je beschikt over de volgende vaardigheden:

  • In de eerste plaats: Je bent een echte verhalenverteller. Overtuigend, samenhangend en passievol schrijven doe je als van nature. Daarbij weet je de juiste tone en voice aan te raken. Serieus als het moet, maar altijd vanuit een positieve insteek. Rebels waar nodig, nooit belerend en soms met de nodige (relativerende) humor. En uiteraard beheers je de Nederlandse taal zoals het hoort. 
     
  • Je hebt ruime kennis op het gebied van online marketing: CRM, SEO en Google Analytics.
     
  • Je kunt content managen als geen andere. Alles op de juiste plek, spanningsboog en opmaak. Hiervoor heb je ruime aantoonbare ervaring op het gebied van CMS systemen en aanverwante content management programma's.
     
  • Je hebt ruime ervaring met photoshop of aanverwante beeldbewerkingsprogramma's. Je beheerst niet alleen de basis technische kennis, maar hebt ook oog voor het 'juiste beeld'.
     
  • Strategische Hofweb-doelstellingen vertaal je samen met je collega's gemakkelijk richting jouw verantwoordelijkheidsgebied.
     
  • Door inhoudelijke kennis maak je keuzes accuraat en makkelijk. Voor jezelf, maar ook met en voor collega's. 
     
  • Je hebt (ruime) ervaring met het beheren van een commerciële kalender. Je voedt deze (mede), maar voert hem ook uit. 
     
  • Optimaliseren: Je signaleert makkelijk verbeteringen en weet deze doeltreffend door te voeren.
     
  • Je bent resultaatgericht ingesteld en als het nodig is, presteer je goed onder druk.

Wij bieden jou:

  • Een dynamische werkomgeving in een groeiend en bloeiend bedrijf, waarin je actief mee kunt denken en richting geven.
  • Prettige werksfeer, enthousiaste collega's en pro-actieve samenwerking binnen, maar ook met andere teams binnen Hofweb en leuke externe partijen. 
  • Actief bijdragen aan een beter voedsellandschap
  • Snel schakelen; Hofweb is een ‘platte’ organisatie, waarin je snel kunt schakelen en initiatieven tot leven kunt brengen.
  • Ontwikkeling; wij zijn een organisatie die snel groeit. Er is daarmee ruimte voor ontwikkeling op de werkvloer alsmede training. 

Wij zijn Hofweb

Een bedrijf dat in 2004 vanuit een coöperatie van 4 biologisch dynamische boeren is opgezet met als doel om hun prachtige versproducten direct, dus zonder tussenkomst van de groothandel, aan de consument af te zetten.

De boer een betere prijs, de consument een kraakvers product! Daarnaast biedt Hofweb een totaal supermarkt assortiment aan, uiteraard ook biologisch, zodat de klant alle wekelijkse boodschappen in een keer kan laten thuisbezorgen. 

Inmiddels zijn we uitgegroeid tot een bloeiend bedrijf met ca. 70 leverende boeren door het jaar heen en gemiddeld 2800 bestellende klanten per week. De gemiddelde besteding per klant is ruim €80,-. Dit spelen we klaar met 130 collega's. Van bezorger, inpakker, tot kantoorpersoneel.

Kom jij ons sterk groeiende bedrijf en enthousiaste team met je persoonlijke kwaliteiten en vaardigheden versterken? Dan zetten we samen het voedsellandschap nog verder in bloei! 

Enthousiast? Neem contact op!

Herken jij jezelf in het geschetste profiel en ben je enthousiast? Neem dan contact op met Lambertus via 06-46271893 of lambertus@hofweb.nl