E-Commerce Manager

24 tot 32 uur. Minimaal 3 dagen op locatie in Biddinghuizen

De klant, zowel bestaande als potentiële, in hart en hoofd laten ervaren hoe ontzettend lekker èn handig versere en betere boodschappen direct van de biologische boer zijn. Samen met jouw team ben je verantwoordelijk voor de marketing- en
salesactiviteiten, om Hofweb op een duurzame manier te laten groeien en bloeien. Dat is waar jij samen met je team voor staat.

Dit ga je doen:

  • Je stuurt een relatief klein Marketing & Sales team aan, waarbij je zelf meewerkend bent en dus zelf ook 'aan de knoppen' draait.
     
  • Online sales: Het formuleren van de online sales strategie, drijven van de commerciële kalender (gezamenlijk met category management), actieve merchandising en CRO.
     
  • Online marketing: Het doorvertalen van (creatieve) concepten naar de juiste marketingmix voor bekendheid, acquisitie, engagement en retentie (SEO, SEA, Socials, Email).
     
  • Optimaliseren Customer Journey: Constant optimaliseren van de customer journey, inrichten van de juiste segmentatie en personalisatie.
     
  • Content: Inspireren en informeren van toekomstige en bestaande klanten door middel van content in verschillende kanalen. Dit doe je gezamenlijk met de content marketeer in jouw team.
     
  • Webshopontwikkeling: Verzorgen van een optimale shopervaring en een constante ontwikkeling in de webshop op basis van doelen, resultaat en consumentenfeedback.
     
  • Analyse, rapportage & optimaliseren: Mede op basis van analyse op performance, optimaliseren je de shop, uitingen en marketingmix.
     
  • Branding: Het versterken en waarborgen van het Hofweb merk in de harten en hoofden van consumenten, boeren en medewerkers.

Dit ben jij:

  • Je bent mentaal en emotioneel in balans. Dit uit zich via een sterke persoonlijkheid die vanuit rust en respect overtuigd en inspireert. Bovendien heb je een pro-actieve en positieve houding, denkend in mogelijkheden en kansen.
     
  • Je bent een echte verbinder; open en communicatief sterk.
     
  • Je hebt een sterk analytisch vermogen.
     
  • Je bent nieuwsgierig ingesteld.
     
  • Je hebt oog voor kwaliteit, maar ook voor het grotere plaatje en werkt afdeling overstijgend samen.
     
  • Je hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel.
     
  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring in een sales/marketing ecommerce rol.
     
  • Je hebt aantoonbare ervaring in het leiden van een team.

Je beschikt over de volgende vaardigheden:

  • Van strategie naar executie: Strategische doelstellingen vanuit het management vertaal je gemakkelijk door naar sales en marketingactiviteiten. Bovendien straal je dit uit naar jouw team en de rest van de organisatie.
     
  • Commercieel gedreven: Vanuit jouw commerciële gedrevenheid en ruime ervaring weet je op de juiste manier uiting te geven aan verkoop, marketing en branding activiteiten.
     
  • Marketingtool kennis: Je hebt een goede basiskennis van de belangrijkste marketingtools (programma’s en softwarepakketten) en werkt er als vanzelfsprekend mee.
     
  • Coachend leidinggeven doe je van nature.
     
  • Door inhoudelijke kennis weet je zelf wat je moet doen en kun je je medewerkers makkelijk adviseren.
     
  • Organiseren en plannen: Je bent een goede planner en organiseert makkelijk en bezit de nodige projectmanagement vaardigheden.
     
  • Optimaliseren: Je signaleert makkelijk verbeteringen en weet deze doeltreffend door te voeren.
     
  • Besluitvaardig: Je maakt keuzes accuraat en makkelijk.
     
  • Productief en resultaatgericht: Je bent productief en resultaatgericht ingesteld en als het nodig is, presteer je goed onder druk.

Je bent er voor je team:

  • Individuele coaching gestuwd op persoonlijke ontwikkeling en behalen van individuele en teamdoelen.
  • Samen werken jullie de strategische plannen uit tot in executie, daarbij geef je kaders aan je team en werken jullie actief samen.

Wij bieden jou:

  • Een dynamische werkomgeving in een groeiend en bloeiend bedrijf, waarin je actief mee kunt denken en richting kunt geven.
  • Je bent onderdeel van het managementteam, waarin je samen met directie en andere teamleiders werkt aan de strategie van Hofweb.
  • Actief bijdragen aan een beter voedsellandschap
  • Snel schakelen; Hofweb is een ‘platte’ organisatie, waarin je snel kunt schakelen en initiatieven tot leven kunt brengen.
  • Ontwikkeling; wij zijn een organisatie die snel groeit. Er is daarmee ruimte voor ontwikkeling op de werkvloer alsmede training. 
  • Een marktconform salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

Wij zijn Hofweb

Een bedrijf dat in 2004 vanuit een coöperatie van 4 biologisch dynamische boeren is opgezet met als doel om hun prachtige versproducten direct, dus zonder tussenkomst van de groothandel, aan de consument af te zetten.

De boer een betere prijs, de consument een kraakvers product! Daarnaast biedt Hofweb een totaal supermarkt assortiment aan, uiteraard ook biologisch, zodat de klant alle wekelijkse boodschappen in een keer kan laten thuisbezorgen. 

Inmiddels zijn we uitgegroeid tot een bloeiend bedrijf met ca. 70 leverende boeren door het jaar heen en gemiddeld 2800 bestellende klanten per week. De gemiddelde besteding per klant is ruim €80,-. Dit spelen we klaar met 130 collega's. Van bezorger, inpakker, tot kantoorpersoneel.

Kom jij ons sterk groeiende bedrijf en enthousiaste team met je persoonlijke kwaliteiten en vaardigheden versterken? Dan zetten we samen het voedsellandschap nog verder in bloei! 

Enthousiast? Neem contact op!

Herken jij jezelf in het geschetste profiel en ben je enthousiast? Neem dan contact op met Lambertus via 06-46271893 of lambertus@hofweb.nl