Van bestellen tot betalen,

alle administratieve stappen op een rij

Bij ons draait het om jouw boodschappen. Maar een helder administratief proces hoort er natuurlijk ook bij. En die wijkt bij ons een beetje af t.o.v. wat je bij andere webshops gewend bent, schatten wij zo in. Bij ons geniet je bijvoorbeeld eerst van je boodschappen en daarna betaal je pas. Hoe dat zit? We leggen je graag uit welke administratieve stappen en berichten je kunt verwachten als je bij ons bestelt. Wel zo transparant.

1) Bevestiging van je bestelling

Nadat je hebt besteld, ontvang je van ons natuurlijk een bestelbevestiging in je mailbox.

Twee handige zaken lichten we even extra voor je uit:

  • Je lopende bestelling nog aanpassen, zo vaak als je wilt.
    Tot de besteldeadline is je winkelwagentje 'open' en kun je je bestelling nog wijzigen. Producten aanpassen, andere bezorgdatum kiezen, je bezorgadres wijzigen of een bericht voor onze bezorger achterlaten? Het kan allemaal en zo vaak als je wilt. Op de besteldeadline 'sluit' je laatst bevestigde bestelling definitief en is je winkelwagentje weer 'leeg en open' om te winkelen voor de volgende besteldeadlines. Probeer maar eens uit!
     

    Ja, ik probeer het open winkelwagentje
     

  • Afhaalinstructie voor het afhaaladres
    Mocht je hebben gekozen voor afhalen bij een van onze afhaalpunten, dan zie je een eventuele afhaalinstructie terug op je orderbevestiging. Lees deze altijd even goed, zo kom je niet voor verrassingen te staan tijdens het afhalen.
     

Meer informatie over afhalen

2) Mail met je exacte bezorgtijd

In het winkelwagentje tonen wij je een tijdsindicatie waarbinnen wij verwachten te bezorgen. Nadat onze planners de routes definitief hebben gepland, ontvang je de exacte bezorgtijd per mail. Met een tijdslot van een uur. Deze mail ontvang je op dezelfde dag als je besteldeadline. Stel dus dat je tot maandagochtend 6:00 kon bestellen, dan ontvang je maandagavond om 20:00 de definitieve bezorgtijd. 

Mocht de bezorger tijdens het rijden van de route meer dan een uur vertraging hebben, dan sturen we je een mail met de nieuwe bezorgtijd.
 

Waarom bepalen wij jouw bezorgtijd?

3) Pakbon in je mailbox

Nadat we alle boodschappen hebben ingepakt (en onze inkopers alle producten hebben ingekocht en de boeren hun bestellingen hebben gebracht :-)), versturen we de pakbon via de mail. Hierop vind je alle producten met de definitieve hoeveelheden en gewichten die wij voor je hebben ingepakt.

Eventuele manco's en/of wijzigingen t.o.v. je oorspronkelijk bestelling vind je hier duidelijk terug. Zo weet je van te voren exact wat je ontvangt en kom je (hopelijk) nooit voor verrassingen te staan. Ook vermelden we hier nogmaals de geschatte bezorgtijd.

Van grotere wijzigingen in je bestelling, waarvan wij vinden dat je hier eerder van op de hoogte moet zijn, ontvang je eerder een aparte update. 

4) Toet, toet... de Hofweb-bezorger!

Kijk, en daar is jouw Hofweb bezorger al! Je boodschappen worden geleverd in handige groene klapkratten.

Extra aandacht voor koelvers producten en vleespakketten in koelboxen:

  • Eventueel bestelde koelvers producten zoals verse melk en yoghurt leveren wij in een aparte koelbox.
     
  • Met uitzondering van regio Noord, daar worden ze wel gekoeld vanuit de bus geleverd, maar daarna los in je niet gekoelde krat gedaan. Echter, mocht het warm zijn en je bent niet thuis, dan laten we je koelversproducten wel in een koelbox voor je achter. Ook kun je zelf een koelbox met koelelementen voor ons klaat zetten. Zonde als 't verkeerd wordt!
     
  • Mocht je afhalen, let dan even extra op je eventueel bestelde koelvers spullen. Alle koelversproducten van meerdere klanten zitten namelijk centraal verpakt in één (of meerdere) koelbox(en). Jouw koelvers producten zitten in een afbreekbaar tasje met je naamlabel erin. Doe je de koelbox daarna weer goed dicht?
     
  • Vleespakketten worden in een aparte vriesbox verpakt en diepgevroren aangeleverd. Zowel voor thuis bezorging als op een afhaaladres.

Indien je de kratten en koelboxen bij een volgende bestelling tijdig weer inlevert, berekenen wij geen statiegeld.
 

Alles over statiegeld en verpakkingsarm inpakken

5) Genieten & Beoordelen

Zo, je boodschappen zijn binnen; het grote genieten kan beginnen. Tenminste, dat hopen we natuurlijk :-) Ben je tevreden, zegt het voort! Niet alles naar wens? Laat het ons zo snel mogelijk weten. Ons klantenservice team staat voor je klaar om je vriendelijk te woord te staan en mee te denken in een passende oplossing. En ben je echt niet tevreden, dan geven wij altijd je geld terug. Dat is al sinds 2004 ons beleid.
 

We zijn er voor je

6) Factuur & Betalen

Lekker gegeten? Fijn! Dan ontvang je nu je factuur. Die versturen we eens per week, op maandag. 

Op je factuur vind je:

  • Alle boodschappen zoals je die de week ervoor hebt ontvangen
  • Eventuele correcties naar aanleiding van bijvoorbeeld een klacht over een product
  • Eventuele statiegeldkrat verrekeningen

Je eerste bestelling betaal je trouwens altijd vooruit met iDEAL. Met deze transactie machtig je ons ook direct voor het afschrijven van eventuele vervolgbestellingen. 

Waarom passen wij het 'Bestellen, Genieten, Betalen' principe toe?

  • Gewogen producten
    Veel versproducten worden tijdens het inpakken gewogen. Kaas, maar ook bijvoorbeeld broccoli, andijvie, pompoen, appels, uien, tomaten, vlees, druiven, etc. Het gewogen gewicht komt natuurlijk op je pakbon terecht. Zo betaal je altijd voor wat je daadwerkelijk ontvangt. Ontvang je wat minder, betaal je ook minder. Een onsje meer? Dan betaal je die ook.
     
  • Niet leverbaar
    Het kan zijn dat er een product onverhoopt niet leverbaar is en we ook geen passende vervanging voor je hebben. Dan zetten we het product op '0' en wordt het niet berekend.
     
  • Toch niet tevreden, helaas...
    Mogelijk ben je niet tevreden over een product of er ontbreekt (oeps!) er eentje. Dan weet je ons te vinden en crediteren wij het product.

Bovengenoemde vinden wij een eerlijke en transparante gang van zaken. Maar het betekent natuurlijk wel dat je geleverde bestelling (lichtelijk) kan afwijken t.o.v. wat je oorspronkelijk hebt besteld. Daarom maken we het liefst achteraf je factuur op, welke maandags in je mailbox verschijnt en binnen 2 à 3 werkdagen automatisch van je bankrekening wordt afgeschreven. Dank voor het vertrouwen.

 

Meer over onze klantvriendelijkheid

7) Betalen van onze boeren, binnen 7 dagen

En de laatste stap is... het betalen van onze boeren. Dat doen we bij Hofweb binnen 7 dagen. En zo begint week na week het rondje steeds weer opnieuw. En hoe meer rondjes, hoe mooier en beter de voedselketen (weer) wordt. Fijn dat je mee doet.
 

Ontmoet onze boeren